+ Cevap Yaz

Konu: Allah ın Kitabı Kur'an ı, Göz Göre Göre Tahrif Etmek.

  1. #1
    Ziyaretçilerimize Uyarı!:

    Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~

    Standart Allah ın Kitabı Kur'an ı, Göz Göre Göre Tahrif Etmek.

    Bir soru sormak istiyorum. Sizler inancınızı hiç sorguladınız mı? Allah ın Kur’an da emrettiği yoldan mı gidiyoruz yoksa batılı hurafeyi din mi edindik? Bunun kontrolünü Kur’an dan yapma gereği duydunuz mu yoksa gerek yok bana dini anlatanlara çok güveniyorum mu dediniz? Çünkü Kur’an öyle örnekler veriyor ki geçmiş toplumlar ile ilgili Allah ın gönderdiği uyarı kitaplarını okuyup açıkça gördükleri tebliğ aldıkları halde batıl inançlarını yaşamak adına Allah ın sözlerini bile tahrif etmekten çekinmemişler. Bir örnek vermek istiyorum ki aynı hataları bizler de yapmayalım. Yapıyorsak da artık vazgeçelim.

    Bakara 75: Şimdi bunların size inanacaklarını mı umuyorsunuz? Oysa içlerinden birtakımı ALLAH’IN KELAMINI DİNLER İYİCE ANLADIKTAN SONRA ONU BİLE BİLE TAHRİF EDERLERDİ. (Diyanet meali)

    Ne dersiniz geçmiş toplumların yaptığı yanlışları bizler yapıyor muyuz? Bakalım Yaradan Kur’an da ne emrediyor bizler Fıkıh ve mezhep öğretisi ile günümüzde neler yapıyoruz nelere inanıyoruz. Yorumunu sizlere bırakıyorum.

    Allah gönderdiği rehber kitabında yalnız Kur’an ın ipine sarılın biz Kur’an da hiçbir eksik bırakmadık ve sizlere nice örneklerle açıkladık ki anlayasınız ve sizi doğru yola iletecek yalnız Kur’an dır der. Ama mezheplerin öğretisi fıkıh inancı ise her şey Kur’an da yazmaz Kur’an ı herkes anlayamaz Kur’an da özet bilgiler vardır onun için fıkıh ve mezheplerin beşeri öğretisi olmazsa Kur’an anlaşılmaz ve yaşanmaz diye bizlere öğrettiler ve bizlerde bunları kabul edip inanmadık mı?

    Allah Kur’an da din ve iman adına veliler efendiler şeyhler edinip ardı sıra gitmeyin güvenilecek yardım ve şefaat istenecek veliniz efendiniz yalnız benim diye uyarır. Ama fıkıh mezhep ve tarikat inancı bunun tam tersini söyler ve velisi şeyhi olmayan cennete gidemez diyecek kadar ileri gidilir. ÇOK DAHA İLGİNCİ ALLAH ŞEFAAT TÜMDEN BANA AİTTİR DEDİĞİ HALDE VELİLERİN ŞEYHLERİN DE ŞEFAATÇİ OLDUKLARINA İNANDIRILMADIK MI?

    Hakkında emin olmadığın bilginin ardına düşmeyin bunun hesabını sorarım diye Allah Kur’an da bizleri uyarır ve Kur’an ı kendi korumasına aldığını da bildirir bizlere. Ama bizlere İslam ı anlatanlar doğruluğundan emin olamayacağımız ve peygamberimize atfedilen onca RİVAYET SÖZLERE hiç şüphe duymadan inanırız. Bu yetmez rivayet hadisler Kur’an ayetleri gibidir inkâr eden kabul etmeyen Kur’an ı inkâr etmiş gibidir diyenlere de inanmakta bir mahsur görmeyerek Kur’an a şirk koşmadık mı?

    Allah dinde sakın bölünenler gibi olmayın ayrılığa düşmeyin diye birçok kez ayetinde uyardığı halde mezhep ve fıkıh inancı DİNDE BÖLÜNMEKTE BEREKET VARDIR diyecek kadar ileri gitmeleri bizleri hiç tedirgin etmedi ve bu sözlere de inanmakta hiç mahsur görmedik.

    Allah biz Kur’an ı detaylandırdık ve anlayasınız diye nice örneklerle açıkladık dediği halde fıkıh inancı bizlere Kur’an ın detaylı olmadığını yalnız Kur’an ile açıkça ayetler anlaşılamayacağını öğrettiler. Çünkü rivayetleri Kur’an da bulamadığımızda bakın demek ki Kur’an da her şey olmuyormuş diyenlere inanmadık mı?

    Allah dinde hükmüme hiç kimseyi ortak etmem gönderdiğim elçilerimin görevleri yalnız tebliğ etmek ve sizlere anlatmak açıklamak ikna etmektir der. Hatta peygamberimiz BEN SADECE BANA VAHYEDİLENE UYARIM BEN SADECE APAÇIK BİR UYARICIYIM dediği halde ne yani peygamberimiz postacımıydı sözleriyle Allah ın elçisini neredeyse dinde Allah ın ortağı yaparak Kur’an ın misli kadar elçisine de dine hüküm koyma yetkisi vermiştir diyenlere inanmadık mı?

    Sizlere açıkça Kur’an da saydıklarım dışında sakın haramlar edinmeyin Allah a iftira atmış olursunuz diye bizleri uyardığı halde Kur’an da hiç bahsedilmeyen onca haramlar listesine de bunları da peygamberimiz haram kılmıştır diyenlere inanmadık mı?

    Allah nisa 31. ayetinde eğer yasakladığımız büyük günahlardan sakınırsanız sizin küçük günahlarınızı örterim diye uyardığı halde sanki bu ayeti hiç duymamışçasına peygamberimize atfedilerek rivayet edilen sözde PEYGAMBERİMİZİN ŞEFAATİ ÜMMETİNİN BÜYÜK GÜNAHLARINADIR diyerek hâşâ elçisini neredeyse Allah ın affetmeyeceği şeyleri affedebilecek güce sahip olduğuna bile inanmadık mı?

    Allah bizlerin ayetleri inceden inceye düşünerek anlamamızı tavsiye ederken sizler Kur’an ı anlayamazsınız her kelimenin bile yüzlerce anlamı vardır onları veli insanlar anlar diyerek ayetler üzerinde bizlerin düşünmesinin akıl etmemizin önüne geçenlere inanmadık mı? Böylece İslam dininde ruhban sınıfı yoktur diyen Allah a inatla KENDİMİZE RUHBAN SINIFI YARATMADIK MI?

    Allah elçisine özellikle söylemesini istediği BEN GAYBI BİLMEM SİZLER GİBİ BİR İNSANIM dediği halde Allah ın elçisine Kur’an ın hiç bahsetmediği gaybı bilgileri bildiğine inanarak peygamberimize inanılmaz güçler vasıflar yüklemedik mi?

    Casiye 6. ayetinde Kur’an ALLAH'TAN VE O'NUN AYETLERİNDEN SONRA HANGİ SÖZE İNANACAKLAR dediği halde imanımızı yaşamak için ciltlerce dolusu kitaplara da ihtiyacımız vardır diyenlere inanmadık mı? Bu yanlışı yaparak Allah ın SAKIN KUR’AN IN SINIRLARINI AŞMAYIN uyarısına da böylece gözlerimizi kapatarak Kur’an ın sınırlarını aşmadık mı?

    Allah Kur’an da dinin anası olan MUHKEM ayetleri kast ederek YEMİN OLSUN Kİ BİZ KUR’AN I ÖĞÜT VE İBRET ALASINIZ DİYE KOLAYLAŞTIRDIK DEDİĞİ HALDE “kolayda o kadar da kolay demedik herkes Kur’an ı anlayamaz onun için bilmem kaç yıl ilim tahsil etmeli insan” diyerek topluma korku salıp Müslümanları Kur’an dan uzaklaştıranlara inanmadık mı?

    Zuhruf suresi 44. ayetinde Yaradan SİZLERİ KUR’AN DAN SORUMLU TUTUYORUM dediği halde bizlere yalnız Kur’an ile iman olmaz diyerek emin olmadığımız rivayetlere de tıpkı Kur’an gibi iman edilmesi gerekir diyenlere inanmadık mı?

    Allah yılın her vaktinde kazancımızın ihtiyacımızdan arta kalanından zekâtımızı hayrımızı her zaman yapma emri verdiği halde bunu yılda birkaç güne indirerek sınırlar koyanlara inanmadık mı?

    Allah Hac bilinen aylardadır diyerek Haram aylarda Haccın yapılacağının örneklerini dahi Kur’an da verdiği halde batıl bilgilere inanıp Hac görevimizi bir yılın içinde bir iki güne indirerek diğer günlerde Hac yapamazsın diye topluma direten ve böylece Allah ın yemin ederek kolaylaştırdığı dini zorlaştıranlara inanmadık mı?

    Allah Kur’an ın tamamına iman etmedikçe gerçek iman etmiş sayılmazsınız diyerek bazı ayetlerin üstünü örtüp görmezden gelenleri uyardığı halde bizler onlarca ayetin nesih edildiğine yani artık hükmünün olmadığına kalktığına inanmadık mı?

    Allah toplantı yani Cuma namazı için EY İMAN EDENLER diyerek kadın erkek ayrımı yapmadan toplantı namazına bizleri çağırdığı halde Cuma namazının yalnız erkeklere farz olduğunu söyleyenlere inanmadık mı? Kadınlarımızı Allah ın bu emrinden mahrum ederek İslam toplumlarının sosyalleşmesinin en önemli bir yolunu ellerimizle bir kenara iterek batılın ve hurafenin sözlerine inanmadık mı?

    Söyleyecek örnekler verecek çok şeyler var. Ne dersiniz onca yanlışı yapan bizler bizden önceki toplumların düşmüş oldukları yanlışlara bizlerde düşmedik mi? Elbette düştük hem öyle bir düştük ki dilim varmıyor söylemeye. Elbette bu yanlışı yapanlara Allah ın kitabındaki ayetlerin üstünü örtüp görmezden gelenlere gerçekleri batıl ile gizleyenlere bakın Allah neler yapacağını söylüyor.

    Bakara 159: İndirdiğimiz açık delilleri ve kitapta insanlara apaçık gösterdiğimiz DOĞRU YOLU GİZLEYENLERE HEM ALLAH HEM DE BÜTÜN LANET EDİCİLER LANET EDER. (Bayraktar Bayraklı meali)


    Saygılarımla
    Haluk GÜMÜŞTABAK


    https://www.facebook.com/Kuranadavet...homepage_panel
    BATILDAN UZAK İSLAMI YAŞAYABİLMEK.
    Hak yol Kuran
    HALUK GÜMÜŞTABAK/ KUR'AN A DAVET.

  2. #2
    Ziyaretçilerimize Uyarı!:

    Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~

    Standart İslam a Yön Veren FIKIH İnancı Üzerine.

    Bugünkü yazımın konusu İslam ı yaşarken bir Müslüman için olmazsa olmazı olduğu iddia edilen FIKIH üzerine olacak. Fıkıh kelime anlamı olarak bir konuyu derinlemesine bilmek anlatmak açıklamak anlamına gelir. FIKIH inancını savunanlar FIKIH IN AMACI DİNE YASA/HÜKÜM KOYMAK DEĞİL ana kaynaklara yani KUR’AN VE SÜNNETE uygun hükmü araştırmaktır diye izah edilir. Önce buna inananların konu hakkındaki düşüncelerini nakletmek istiyorum. Halk arasında FIKIH kelimesi İSLAM HUKUKU OLARAK ADLANDIRILIR onu da belirtmek isterim.

    (Fıkıh İslam da PEYGAMBER DÖNEMİNDE KUR'AN VE BUNUN UYGULAMASI İLE SINIRLI OLAN ŞERİATİN günün şartlarına göre ULEMA TARAFINDAN VERİLEN FETVALARIN DA KATKILARIYLA genişletilmesi ve Müslümanların hayatını düzenlemek amacıyla açıklanması çabalarıdır.)

    Bu açıklama üzerinde durmak istiyorum önce. Bu sözlerden sonra akla gelen ilk soru Allah Kur’an da ayetlerini bizlere gereği gibi açıklamadı izah edemedi de mutlaka açıklanmaya ihtiyacımı var? Günümüzdeki Fıkıh inancının peygamberimizin devrinde olmadığını peygamberimiz döneminde İslam şeriatı yalnız KUR’AN ile sınırlı yaşandığını çok rahat söylenebiliyor. Daha sonrada günün şartlarına göre ulema tarafından verilen fetvalarının da katkılarıyla genişletilerek Müslümanların hayatını düzenlemek amacıyla açıklamalar yapılmasına düzene sokulmasına FIKIH denir diyor. Yani Allah ın şeriatına toplumun hayatını düzenlemek adına beşeri şeriatlar ilave edildiği açıklıkla söyleniyor.

    Kur’an ı anlayarak ve düşünerek okuyan bir insan bu sözleri duyunca irkilmesi ve bizler nasıl büyük bir yanlış yapıyormuşuz diye Allah dan af dilemesi gerekir. Kur’an ın yalnız peygamberimizin döneminin şartlarına uygun gönderilmediğini tüm âleme ve her zamana her çağa hitap ettiğini hatırlatmak isterim. Allah sakın Kur’an ın sınırlarını aşmayın diye bizleri uyarır aşarsanız kâfirlerden olursunuz der. İslam hukuku Allah ın sünneti yani Allah ın kanunu/şeriatı yalnız Kur’an dır ve peygamberimizin döneminde yalnız Allah ın sünneti/kanunu ile peygamberimiz ümmetine hükmetmiştir. Bunun dışından asla beşeri bir sünnet şeriat ilave edilemez peygamberimiz asla ilave etmemiş ve yalnız Kur’an şeriatını uygulamıştır. ÇÜNKÜ ALLAH KANUN YAPICI HÜKÜM VEREN YALNIZ BENİM DİYOR. KANUNU YAPAN HÜKMÜ VEREN SİZCE UYGULAMALARININ DETAYINI DA SORUMLU TUTTUĞUNA HÜKMETTİĞİ KUR’AN DA VERMEMİŞ OLABİLİR Mİ? Hükmü veren Allah nasıl uygulanacağının açıklamasını yapmadan nasıl sorumlu tutar bizleri. Bunu da mı düşünemiyoruz?

    Fıkıh inancının İslam toplumları için nasıl bir tehlike olduğunu bu söylenenlerden anlamak zor olmasa gerek. Fıkıh inancını oluşturan kaynakları sayarken KUR’AN VE SÜNNET olduğu anlatılır. Hâlbuki kendi itiraflarında peygamberimiz İslam ı yaşarken yalnız Kur’an a göre yaşadığını açıkça söyleyebilmektedirler. Çünkü Allah elçisine ümmetine yalnız Kur’an ile hükmet emri vermişti. Daha sonraki toplumlar kendi yaşamlarına hitap etmeyen HÂŞÂ Kur’an da nasıl bir eksik ya da anlaşılmayan konular gördüler de ulemalara ihtiyaç duydular. BURADA GEÇEN SÜNNETTEN KASIT PEYGAMBERİMİZİN HADİSLERİ OLDUĞU SÖYLENİR. Peygamberimiz sizce Allah ın sünnetini kanunlarını yeterli görmeyip kendi sünnetini kendi kanunlarını da dine ilave etmiş olabilir mi? Elbette mümkün değil.

    Değerli din kardeşlerim. Sünnet kelimesinin Kur’an da geçen anlamı KANUN YOL YÖNTEM anlamındadır. Onun içindir ki Allah ın sünnetinden kanunlarından başka bir sünnet arayan yolunu şaşırır. Nasıl olurda Allah ın kanununa ilaveler yapıldığını ve bunları da Allah ın elçisinin yaptığını söyleriz. Bakın sizlere Kur’an da geçen SÜNNET kelimesinin anlamına örnekler vermek istiyorum.

    Fetih 23: Allah'ın öteden beri olagelen sünneti böyledir. Allah'ın SÜNNETİNDE asla bir değişiklik bulamazsın. (Ali Fikri Yavuz meali)

    Ahzab 62: (Bu) Daha önceden gelip geçenler hakkında (uygulanan) Allah'ın SÜNNETİDİR. Allah'ın sünnetinde kesin olarak bir değişiklik bulamazsın. (Kadri Çelik meali)

    Mümin 85: Fakat azabımızı gördükleri vakit imanları kendilerine fayda verecek değildi. Allah'ın kulları hakkında olagelen SÜNNETİ (nizamı) budur. İşte kâfirler burada aldanmışlar ziyana uğramışlardır. ( Ali Fikri Yavuz meali)

    Lütfen unutmayalım İSLAM HUKUKU yalnız Kur’an dır Allah ın sünnetidir şeriatıdır kanunudur. Örneklerini verdiğim ayetlerde geçen sünnet kelimesi diğer yazarların tercümelerinde YASA KANUN diye tercüme edilmiştir. Bu durumda sormak isterim Allah ın sünneti yani Kanunu yasasına Allah ın elçisi kendi sünnetini yasasını ilave mi etti de bugün FIKIH inancı Kur’an ve peygamberimizin kanunları yani sünnetiyle oluşturuldu? Lütfen aklımızı başımıza alalım bu söylenenlere inanmayalım yoksa mahşer günü perişan oluruz.

    Fıkıh inancı öyle bir güç kazandı ki İslam toplumunda ne yazık ki Kur’an devre dışı kaldı. HER MEZHEP KENDİ FIKIH İNANCINI YARATTI BÖYLECE DİN BÖLÜNDÜ VE MÜSLÜMANLAR BİR BİRİNE DÜŞMAN OLDU. Bunun örneğini de veriyor Kur’an. Hesap günü peygamberimizin şahitliğinde söyleyeceği o acıklı söz ne yazık ki çoktan gerçek oldu.

    Furkan 30: Peygamber der ki: Ey Rabbim! KAVMİM BU KUR'AN'I BÜSBÜTÜN TERKETTİLER. (Diyanet vakfı meali)

    Beşerin oluşturduğu FIKIH inancı artık Kur’an ın önüne geçti. ÇÜNKÜ FIKIH OLMADAN DİNİN KUR’AN HÜKÜMLERİ İLE YAŞANAMAYACAĞI BU TOPLUMUN KAFASINA YERLEŞTİRİLDİ. Örneğin namazın FIKIH olarak kuralları ve farzları vardır bunlar bilinmediği takdirde namaz kılınamaz. Oruç tutmanın zekât vermenin Hacca gitmenin de fıkıh kuralları vardır bunlar bilinmeden yerine getirilemez denecek kadar Kur’an dan uzaklaştık ve Kur’an ı imanımızı yaşayabilmemiz adına yeterli olmayan bir kitap haline dönüştürdük. Böyle olduğuna inandığımız içinde Kur’an ı terk ettik beşeri FIKIH kitaplarına sarıldık. Allah bizleri affetsin.

    Tüm bunları yaparken unuttuğumuz bir şey var. ALLAH IN ELÇİSİ ÖRNEK PEYGAMBERİMİZE İFTİRALAR ATTIK. Onun söylemesi mümkün olamayacak sözleri onun adıyla naklettik ve topluma inandırdık. Peygamberimiz hâlbuki bizleri uyarmış ve BEN SÖYLEMEDİĞİM HALDE KİM BU PEYGAMBER SÖZÜDÜR DERSE CEHENNEMDEKİ YERİNİ HAZIRLASINLAR diye bizleri uyarmıştı.

    Bizlerin yaptığı en büyük yanlış peygamberimizin adı kullanılarak dine ilave edilen sözlerin bilgilerin ulema dediğimiz kişilerin şahsi düşüncelerini yorumlarını dinin hükmü kabul ettik. Daha sonrada bu bilgileri ilaveleri Kur’an da bulamadığımızda BAKIN KUR’AN DA DEMEK Kİ HERŞEY OLMUYORMUŞ deme yanlışını yaptık. İlginçtir fıkıh düşüncesini savunanlar fıkıh ın amacının dine yasa hüküm koymak olmadığını söylemelerine rağmen FIKIH olmasaydı namazlarımızı kılamazdık orucumuzu tutamazdık zekât veremezdik Hacca gidemezdik demektedirler. DÜŞÜNEBİLİYORMUSUNUZ FIKIH YASA KOYAMIYOR AMA ALLAH IN YASALARINI SÜNNETİNİ UYGULAMAK İÇİN FIKIH MUTLAKA GEREKLİ DENİYOR.

    Bu nasıl bir mantık ve düşüncedir ki Allah bizleri sorumlu tuttuğuna emrettiği sünnetini yani kanunlarını yerine getirmek için beşeri FIKIH inancına ihtiyacımız oluyor. TÜM BUNLARI NASIL SÖYLERİZ. Bu yanlışları yapan İslam toplumlarının içler acısı halinin yorumunu sizlere bırakıyorum.

    Değerli din kardeşlerim lütfen unutmayalım PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİ ALLAH IN SÜNNETİNDEN FARKLI DEĞİL AYNIDIR. Allah ın elçisi dinin HÂŞÂ eksiklerini tamamlayan konumunda ise hiç değildir. Biz kitapta hiçbir eksik bırakmadık diyorsa Rabbimiz lütfen artık kendimize gelelim bizleri Allah ile aldatanların Allah ın sünnetinden kanunlarından saptıranların yolundan gitmeyelim. Günümüzde fıkıh inancının dine ve ibadetlere yaptığı ilaveler dini zorlaştırmıyor ve asıl olan hükümlere ters düşmüyorsa bunu bir zenginlik ya da kültür olarak görebiliriz. Ama bu bilgiler olmazsa İslam din asla yaşanmaz demeyelim. Bu sözler Kur’an a saygısızlıktır unutmayalım.

    Tüm Ehli kitabın bizden önce yaptığı yanlışları bizlerde ne yazık ki yaptık. Allah ın gönderdiği kitabı yeterli görmedik din adına atalarımızdan intikal eden rivayetlerden ve beşeri düşünce ve yorumlardan oluşan FIKIH inancımızı yarattık. Her konuda olduğu gibi akıllı bir Müslüman din adına söylenen her konuyu Kur’an a danışmalıdır. FIKIH adına da nakledilenleri bizler Kur’an a danışmalı yanlış olan ne varsa reddetmelidir. Doğru olan her bilgi örnek bizlerin başının tacıdır. Kur’an da Allah ın ipine sarılın diye bizleri uyarıyorsa Rabbimiz uyacağımız ve sarılacağımız tek kitap Kur’an olmalıdır. Çünkü bizlere örnek peygamberimizde yalnız Kur’an a uymuştur.


    Saygılarımla
    Haluk GÜMÜŞTABAK


    https://www.facebook.com/Kuranadavet...homepage_panel
    HALUK GÜMÜŞTABAK/ KUR'AN A DAVET.
    BATILDAN UZAK İSLAMI YAŞAYABİLMEK.
    Hak yol Kuran

+ Cevap Yaz

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bookmarks

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •