Etiketlenen üyelerin listesi

  1. #1
    Ziyaretçilerimize Uyarı!:

    Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~

    Standart Bermuda Şeytan Üçgeni




    Elinize bir harita alıp bakınca üçgen şeklinde görülen bu bölgede bu zamana kadar açıklanamayan birçok esrarengiz olay gerçekleşmiştir. Kaybolan gemi uçak ve insanların sayısı tam olarak bilinmemektedir. Bu nedenle uzun bir dönem lanetli yer veya şeytanın üçgeni gibi isimlerle anılmıştır hatta günümüzde de bu isimleri zaman zaman kullanmaktayız.


    Bermuda üçgeni Atlantik okyanusunun 500.000 mil karelik bir alanını kaplayan Amerika’nın Atlantik okyanusuna açılan güneydoğu sahillerinde yer alankuşbakışı bakıldığında ise Miami Bermuda ve Puerto Rico sınırları içerisinde kalan üçgen şeklinde bir alandır. Okyanusun bu kısmında yüzlerce gemi ve uçak enkazı bulunur. Son 100 sene içerisinde batan gemi düşen uçak ve kaybolan insan sayısı 1000′lerle ifade ediliyor.

    Bu bölgede suyun altında çok büyük mıknatıs maden kaynaklarının yer aldığı ve bu nedenle uçakların bu yoğun manyetik çekimden etkilenerek elektronik sistemlerinin bozulduğu buna bağlı olarak da düştükleri söyleniyordu.

    Buna o kadar uzun seneler inanıldı ki kimilerine göre başka bir açıklaması kesinlikle olamazdı. Fakat diğer taraftan biraz düşünürsek eğer böyle birşey olsaydı gemiler niye batıyor? Yoksa bir gemiyi bile çekip yutabilecek kadar kuvvetli miydi bu manyetizma? Kesinlikle hayır. Eğer mıknatıs etkisi olsa ve zıt kutuplar prensibiyle gemi çekilse bile su yüzünde duran bir gemiyi batıracak kadar güç üretebilmesi mümkün olmazdı. Ayrıca o bölgede yapılan ölçümler aşırı veya normalin üstünde bir manyetik alan olmadığını defalarca kanıtladı.

    Bölgede asıl şüphe uyandıran ise insanların “denizde beyaz bir su oluşuyor” şeklinde ifade ettikleri sıradışı olaylardı. Bunun üzerine robot kameralı su araçlarıyla yapılan dalışlar sonucunda suyun tabanının bembeyaz bir örtüyle kaplı olduğu görüldü ve batan gemi ve uçak enkazlarının hepsi bulundu. Şu an en kuvvetli ihtimal olarak ortaya atılan güncel teoriye göre bu tabaka denizin dibinde yer alan büyük doğalgaz kaynağından çıkan gazların suyun altında yüksek basınç ve düşük sıcaklığın etkisiyle katılaşıp beyaz hidrat parçacıkları haline gelmesi şeklinde açıklanıyor. Bu bölgeden aynı zamanda Gulf Stream adı verilen bir sıcak su akıntısı geçer. Suyun tabanındaki hidrat parçacıkları sıcak su akıntısıyla karşılaştıklarında eriyip su yüzüne doğru harekete geçerler. Bunun sonucunda binlerce metreküp doğalgaz suya karışmış olur ve suyun yoğunluğunu çok azaltırlar. O esnada bölgeden geçen bir gemi varsa yoğunluk farkından dolayı suyun kaldırma kuvveti gemiyi taşıyamaz ve gemi batar. Sıcak su akıntısıyla beraber hidritlerin erimesi bittiğinde su yüzünde oluşan bu beyaz tabaka da yok olur ve gemi sanki az önce orada değilmiş gibi gözden tamamen kaybolur.

    Aynı şekilde su yüzeyinden havaya dağılan gazlar atmosferdeki havadan bile daha az yoğunluğa sahiptirler ve aynı sebepten yani yoğunluk farkından dolayı uçaklar hava tarafından yeterli sürtünmeyi alamayıp irtifa kaybederler ve doğalgaz moleküllerinin havadaki oksijeni tutmasından dolayı uçağın motorları yanma için gerekli oksijeni alamayıp dururlar.

    Şeytan üçgeninde kaybolarak en fazla ünlenen olay “Flight 19″ idi. Oysa aynı zamanda çok sayıda uçak kaybolmuştu. Bunlar ikinci dünya savaşında Amerikan donanmasına ait bombardıman uçaklarıydı. Grumman IBM Florida Avenger tipindeki beş uçak 5 Aralık 1945 tarihinde saat 14.00 civarında Florida’daki Fort Lauderdale donanma üssünden ayrıldıktan sonra pilotlar uçuş koşullarının gayet iyi olduğunu bildirmişlerdi.

    Fakat sonra Bermuda Şeytan Üçgeni’nde birden bire yok oldular. Flight 19 uçağından son haber alındığında büyük bir deniz uçağı arama çalışmaları için yola çıkmıştı ve beş bombardıman uçağının tahmini yerine varıldığında alınan bir sinyal bir müddet sonra aniden yok oldu. Aynı gün birkaç saat içinde altı uçağın kaybolmasından sonra tarihin en büyük arama çalışmaları başladı. Fakat uçaklara ait tek bir parça bile bulunamadı.

    Bermuda üçgeninin sırrı çözülmüş fakat herşeyi henüz tam olarak bilinememektedir. İleriki yıllarda “Bermuda Şeytan Üçgeni” olarak bilinen bölgenin halen yapılmakta olan araştırmaların ışığında herşeyinin öğrenileceğini düşünüyorum.

    ALINTIDIR.


  2. #2
    Ziyaretçilerimize Uyarı!:

    Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~

    Standart

    Paranormal konulara ilgimizi çeken kitaplardan bir tanesi idi Bermuda Şeytan Üçgeni yani Bermuda Triangle. Burada bir sürü deniz aracı arkalarında iz bırakmadan kaybolmuştu. Bir süre üzerinde konuşuldu ve olaylar açıklanamadı sonraları ise burada kaybolma olayları sona erdi ve ilgi alanından çıktı. Tabi bundan sonra paranormal avcılar başka bölgelere de uzandılar örneğin Japon şeytan denizi veya sargasso denizi gibi. Konumuzla ilintili yayın yapan sayfalarda buraları hakkında az da olsa bir malumat var. Özellikle bazı kişiler hala merak ediyor. Bu sebeple bizimde paranormal bölümümüzde bulunması gerek diye düşündüm ama zamanımıza uyan teknikler ile. Bermuda şeytan üçgeni olarak bilinen yer batı Atlantik okyanusunda üçgen bir koordinat içinde kalan esrarengiz bir alan. Yaklaşık olarak 1.140.000 kilometre çapında.

    Bölge Bermuda Adası ile güney Florida arasında kalıyor. Bu bölgenin ilk raporları 15 inci yüzyıla ait. C. Colombus dan geliyor. Daha sonraları takip edile bilinen raporlar 19 uncu yüzyılın ortalarından itibaren başlıyor. En önemli rapor ise 1945 deki flight 19 denilen hava filosunun komple burada iz bırakmadan kaybolması. Bundan sonra bölge dikkati çekmeye başlıyor.1942 de Colombus burada navigasyon cihazlarının iyi çalışmadığını yanlış yönleri gösterdiğini söylüyordu. Bu konu ilk defa Vincent H. Gaddis adlı bir araştırmacı tarafından 1964 yılında bilimkurgu mecmuası Argosy de duyuruldu. Bizim bildiğimiz C.Berlitz ise 1974 de bu bilgiler üzerine yazdığı kitabı ile Best Seller ünvanına ulaşmıştı. Bu bölge üzerinde iz bırakmadan kaybolan araçların (denizhava ) adedi yaklaşık olarak 200 adet. Henüz bir açıklama getirilmiş değil . Yani kaybolan uçakları bir kenara bırakın buradaki gemileri bile su altı araştırması ile bulmak mümkün olmamış

    Daha sonraları yayınlanan The Bermuda Triangle Mystery Solved by Larry Kusche adlı kitap da doğrusu hem ilgi görmedi hem de yazılan teoriye inanılmadı. Gelelim burası hakkındaki bazı teorilere
    -USO veya UFO lar tarafından insan ve araçlar kaçırıldılar.

    -Atlantis burada battı bu sebeple halen bazı su altı medeniyetleri var ve kaybolmalara sebep oluyorlar. Piri Reis haritasındaki The Island of Hispaniola aslında Atlantis'dir diyorlar.
    -Burada başka zamanlara açılan bilmediğimiz bir kapı var bazı kondisyonlarda açılıyor ve araçlar buradan değişik bir mekan ve zamana atlıyorlar.

    KAYBOLAN UÇAK LİSTESİ

    Piper Aztec N1435PDecember 21 1979
    Beech 58 Baron N9027QFebruary 11 1980
    Piper Turbo Arrow N505HPJuly 5 1982
    Beech H35 Bonanza N5999September 28 1982
    Piper Navajo N777AAOctober 20 1982
    Beech Queen Air 65-B80 November 5 1982
    Cessna T-210-J N2284ROctober 4 1983
    Cessna 340A N85JKNovember 20 1983
    Cessna 402B N44NCMarch 31 1984
    Cessna 337 N505CXJanuary 14 1985
    Cessna 210k Centurion N9465MMay 8 1985
    Piper Cherokee Lance N8341LJuly 12 1985
    Piper Navajo N3527EMarch 26 1986
    Twin Otter charterAugust 3 1986
    Cessna 402C N2652BMay 27 1987
    Cessna 401 N7896FJune 7 1987
    Cessna 152 N757EQDecember 21 1987
    Beech Queen Air N884GFebruary 7 1988
    Cessna 152 N4802BJanuary 24 1990
    Piper Cherokee N7202FJune 5 1990
    Piper Comanche N8938PApril 24 1991
    Grumman Cougar N24WJOctober 31 1991
    Cessna 152 N93261September 30 1993
    Piper Cherokee Six N69118August 28 1994
    Piper Aztec N6844YSeptember 19 1994
    Piper Cherokee II N5916VDecember 25 1994
    Aero Commander 500-B N50GVMay 2 1996
    Piper Cherokee Archer N25626August 19 1998
    Aero Commander 500 N6138XMay 12 1999

    KAYBOLAN GEMİ LİSTESİ

    Distant HorizonsDisappearances long ago
    Marine Sulphur QueenA 504-foot T-2 Tanker
    s.s. PoetA 520-foot cargo ship
    Silvia L. OssaA 590-foot ore carrier
    SamkeyA 416-foot Liberty Ship
    For Whom the Bell TollsFreighters posted missing
    Ride the Savage Sea
    A Fleet of Yachts:
    WitchcraftDecember 22 1967
    Polymer IIIA 43-foot power yacht 1980
    Kalia IIIA 38-foot sailing yacht 1980
    Saba BankA 54-foot yacht 1974
    Drifters ve daha bir çoğu

    ALINTIDIR.


  3. #3
    Ziyaretçilerimize Uyarı!:

    Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~

    Standart

    Bermuda Şeytan Üçgeni bulunduğu bölgede başlı başına bir muamma olgusu olmuştur. O bölgede şimdiye kadar sayısını kimsenin bilmediği kadar fazla kayıp vakası yaşanmıştır ve bunlardan geriye tek bir iz bile kalmamıştı
    Yer altından fışkıran doğal gazlar sadece yüksek kara parçalarından değil deniz ve okyanus tabanlarından da çıkarlar. Çünkü deniz tabanları da üstü suyla kaplanmış alçak kara parcalarıdır. Ancak okyanusların derinliklerindeki bölgelerden çıkmak isteyen doğal gazlar oradaki çok düşük ısının da etkisiyle katı hâle dönüşürler ve "hidrat" denilen beyaz ve tebeşirimsi bir madde hâline gelirler. Çok derinlere dalabilen robot kameralarının bu bölgedeki karbeyaz okyanus tabanını ve bazı gemi enkazlarinı resimlemesinden sonra konuya şu bilimsel açıklama getirilmiştir: Bu bölge Gulf Stream denilen sıcak su akıntısının da geçtiği yerdir. Tabanın bazen ısınması yüzünden bu "tebeşir gazlar" erir ve sudan hafif oldukları için yüzeye doğru yükselirler. O anda tabandan yüzeye kadar suyun yoğunluğu azalır . O sırada oradan geçen ne varsa derin bir kuyuya düşer gibi hızla okyanusun dibini boylar. Çünkü yoğunluğu düşen su gemileri taşıyacak kaldırma kuvvetini oluşturamaz. Gazın yükselmesi sona erince yoğunluk tekrar eski haline döner ve geride hiçbir iz kalmadan kocaman gemiler kilometrelerce derine gömülmüş olurlar.

    Uçakların düşerek kaybolması ise yine aynı sebeptendir. Yüzeye çıkan doğal gazlar havadan da hafif oldukları için yükselmeye devam ederler. Bu kez yoğunluk azalması bölgenin üzerindeki atmosferde oluşur. Oradan tesadüfen geçen bir uçak hemen irtifa kaybeder ve motorları durur. Çünkü motorlardaki benzinin yanması için oksijene ihtiyaç vardır ve düşük yoğunluklu havanın içindeki oksijen miktarı motorların çalışması için yeterli değildir. Böylece uçak da hızla okyanus tabanına doğru inişe geçer.


    ALINTIDIR.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Bookmarks

Bookmarks

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Mesaj Yazma Yetkiniz Var
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş